راهنمای تعویض آب رادیاتور خودرو
شستشوی رادیاتور خودرو با نوشابه !

شستشوی رادیات خودرو با نوشابه !!!

  • شستشوی رادیاتور ماشین با نوشابه
    برای انجام این روش مقداری نوشابه را داخل آب سیستم خنک کننده ریخته و سپس موتور خودرو را روشن کنید. اجازه دهید که خودرو به صورت درجا کار کرده و موتور آن روشن باشد. به این شکل نوشابه اضافه شده، داخل رادیاتور ماشین رفته و عملیات رسوب زدایی انجام می‌پذیرد.
  • در نهایت پس از گذشت چیزی بین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه، ظرفی زیر رادیاتور قرار داده و پیچ زیرین آن را باز کنید. اجازه دهید که آب رادیاتور به طور کامل خارج شود. در همین حین، مقداری آب تمیز وارد کنید تا در این چرخه قرار گرفته و رادیاتور از نوشابه، تمیز و عاری شود. سپس خودرو را خاموش کرده و اجازه دهید تا آب داخل رادیاتور به طور کلی خارج شود.
  • پس از آن پیچ رادیاتور را بسته و دوباره آب تمیز داخل سیستم خنک کننده بریزید و بگذارید موتور مانند مرتبه قبلی باز درجا کار کند. سپس دوباره پیچ رادیاتور را باز کرده و بگذارید آب داخل آن خارج شود.
  • به این شکل رسوبات کنده شده و از بدنه داخلی رادیاتور به همراه نوشابه بیرون می‌ریزند. همین طور دورهای چرخش بعدی آب داخل رادیاتور و سیستم خنک کننده، این مجرای خنک کننده را از نوشابه نیز پاک خواهد کرد.
  • شستشوی رادیاتور ماشین با جوش شیرین
    شما می‌توانید به جای استفاده از نوشابه به عنوان رسوب زدای رادیاتور ماشین، از محلول آب و جوش شیرین نیز استفاده کنید. با حل کردن جوش شیرین در آب و روانه کردن آن به داخل سیستم خنک کننده خودرو، رسوبات به شکلی عالی کنده شده و از بدنه رادیاتور جدا می‌شوند. فرآیند تمیزکاری مانند روش قبلی خواهد بود.
  • شستشوی رادیاتور ماشین با سرکه
    در صورتی که به تازگی رسوب زدایی رادیاتور خودرو را انجام داده و حدس می‌زنید که میزان رسوبات موجود در آن، آن قدرها نیز قطور نباشد، استفاده از سرکه موثر خواهد بود. اما به خاطر داشته باشید که سرکه نمی‌تواند رسوبات قطور و قدیمی را به خوبی کنده و در خود حل کند. به واقع سرکه برای یک شستشوی سطحی‌تر و از بین بردن رسوبات تازه و نازک، کارآمد خواهد بود.
‫2.7/5 ‫(3 نظر)