wipperr slid
آموزش تعویض تیغه های برف پاک کن

 

 

آموزش گام به گام تعویض تیغه برف پاک کن :

 

تیغه‌ برف‌ پاک‌کن‌ها باید به صورت سالانه تعویض شوند، زیرا در غیر این‌ صورت علاوه بر کاهش دید، منجر به خش‌دار شدن شیشه خواهند شد. به جا ماندن رگه‌هایی از آب بر روی شیشه، لرزش برف پاک‌کن و ایجاد آوای گوش‌خراش در هنگام استفاده، همگی نشانه‌ی پایان عمر برف پاک‌ کن‌هاست.

خوشبختانه تیغه‌ برف پاک‌کن در مقایسه با سایر اقلام مصرفی ماشین، دارای قیمت مناسبی است. پس در صورتی که هنوز اقدام به تعویض ‌آنها نکرده‌اید، یک جفت تهیه کنید؛ به شما آموزش خواهم داد تا در کوتاه‌ترین زمان تعویض‌شان کنید .

 

در هنگام خرید تیغه‌ها حتما مدل ماشین را به فروشنده اعلام کنید، به عنوان مثال هر دو تیغه برف‌پاک کن پراید به یک اندازه است، ولی برای پژو ۲۰۶ یکی کوتاه و دیگری بلند‌تر است. و یا برای خرید های انلاین میتوانید آنها را اندازه گیری کنید و واحد محاسبه سایز این تیغه ها بر حسب اینچ می باشد.

حالا وقتشه؛ خودرو را خاموش کنید و سوئیچ را به حالت بسته در آورید. برف پاک‌کن‌ را از روی شیشه‌ بلند کنید. اگر محل اتصال تیغه با بازوی برف پاک‌کن را بررسی کنید، انتهای بازوی فلزی را به صورت U شکل خواهید دید که تیغه‌ با قطعه‌‌ای پلاستیکی در آن چفت شده است. مشابه تصویر و آنچه که در فایل ویدئویی مشاهده کردید، تیغه را به صورت ۹۰ درجه نسبت به بازوی برف پاک‌کن گرفته و با احتیاط و با اعمال نیروی مساوی از هر دو طرف به سمت پایین فشار داده تا ضامن پلاستیکی از قسمت U شکل برف پاک‌کن خارج و تیغه کاملا جدا شود.

 

wipperr slid

 

توجه: قسمت فلزی نیاز به تعویض ندارد و به ندرت تعویض می شود. پس در هنگام خرید فقط تیغه ها را خریداری کنید.

  • بدنه فلزی برف پاک کن را بلند کنید تا برای تعویض آماده باشد.
  • تیغه پلاستیکی برف پاک کن را کمی خم کنید و تلاش کنید آن را از بدنه فلزی جدا کنید. دقت کنید که قسمت پلاستیکی توسط یک پین کوچک به بدنه فلزی متصل شده است. برای جدا کردن قسمت پلاستیکی باید اول پین را جدا نمایید تا اجازه تعویض لاستیک را به شما بدهد. در این فرآیند مراقب دست های خود باشید تا آسیب نبیند.

 

توجه: دقت داشته باشید که کوبیده شدن بازوی بدون پوشش برف پاک‌کن بر روی شیشه، احتمال ترک خوردگی شیشه را در پی خواهد داشت. برف پاک‌کن جدید را از بسته‌بندی خارج کنید و  ضامن پلاستیکی را در قسمت U شکل اهرم برف‌ پاک‌کن با اعمال نیرو به سمت بالا چفت کنید.. حالا برف پاک‌کن را بر روی شیشه قرار داده و از مشاهده‌ی مناظر بارانی لذت ببرید! برای افزایش عمر تیغه‌ها، بهتر است هر ماه به وسیله‌ی یک اسفنج و محلول آب و صابون ولرم شستشو داده شوند و تماسی با صمغ درختان و فضولات پرندگان نداشته باشند.

istockphoto 1087254414 612x612 1

مراقبت از شیشه در هنگام تعویض تیغه برف پاک کن

  • تیغه جدید را جایگزین کنید و پین را جا بزنید.
  • مطمئن شوید که تیغه برف پاک به درستی در جای خود قرار گرفته باشد و نباید هیچ گونه لرزشی داشته باشد.
  • به محل استقرار تیغه برف پاک کن بر روی شیشه دقت کنید.
  • وقتی هر دو تیغه( چپ و راست) را عوض کردید، برف پاک کن را در جای خود قرار دهید و سپس آن را امتحان کنید. یعنی برف پاک کن را روشن کنید و آب بپاشید تا درستی عملکرد آن ارزیابی شود. اگر شیشه اتومبیل بخوبی تمیز می شود، شما کار خود را درست انجام داده اید. اگر در تمیز کردن شیشه خودرو مشکلی وجود دارد، تیغه ها را مجدداً چک کنید. ممکن است جنس خریداری شده شما جنس خوبی نباشد. بنابراین در وحله اول خرید برف پاک کن با کیفیت نکته مهمی است.

مشاهده کردید که تعویض تیغه برف پاک کن چقدر ساده است و شما با صرف کمترین زمان قادر خواهید بود این کار را انجام دهید.

در شکل زیر نحوه تعویض تیغه برف پاک کن کلیپ دار را مشاهده کنید.

wiper installsتیغه برف پاک کن کلیپ دار:

در شکل زیر چند نمونه از کلیپ های بکار رفته در تیغه برف پاک کن را مشاهده می کنید که به آداپتور هم معروف هستند.

htb1uin6mianbknjszfvq6ytkxxa0

 

‫5/5 ‫(2 نظر)