فروشگاه اینترنتی تیونینگ لند، بررسی، انتخاب و خرید آنلاین تیونینگ لند به عنوان یکی از قدیمیترین فروشگاه های اینترنتی با بیش از یک دهه تجربه، با پایبندی به سه اصل، مشاوره قبل از خرید ، 7 روز ضمانت بازگشت کالا و تضمین کیفیت و اصالت کالا موفق شده تا همگام با سایر فروشگاههای معتبر ، به یکی از بزرگترین فروشگاه های اینترنتی لوازم خودرو در ایران تبدیل شود. به محض ورود به سایت تیونینگ لند با دنیایی از کالاهای مرتبط با خودرو رو به رو میشوید !
تماس با ما
سبد خرید شما خالی است.
هادی خرم نیا (Guest) –
روغن موتور روغنی سرخ کردنی نیست که توسط عوام بصورت بو کردن یا رنگ یا کارکرد صحیح یا ناصحیح اون نظر داده بشه و فرآیند کارکرد بهینه یک روغن موتور داخل یک موتور به عامل های بسیاری گره خورده که فهمیدنش با پشت فرمون نشستن و روندن ماشین چندان قابل بررسی نیست. همچنین ادیتیو و افزودنی های اختصاصی و خاص روغن موتور هم در این بین برای بهتر بودن یه روغن موتور دخیل هستن. این حرف رو زدم که بگم کسانی که از روغن موتور جدید و نو تو ماشینشون استفاده میکنن تلقین الکی نکنن که شتاب خودروشون افزایش یافته یا صدا کاهش یافته و اینا... تاثیر یک روغن موتور خوب مثل همین ادینول هر چند بصورت کم در کارکرد و روانی موتور قابل فهم هست اما نباید از آن بعنوان توربو و افزاینده گشتاور و اسب بخار بیش از حد توان ماشین یاد کرد مخصوصا در موتورهای تولید شده در ایران و مخصوصا موتورهای سایپا با نام M15 معروف تیبایی و ساینا و کوئیک!!! حتی مشاهده شده اشخاصی با این مبلغ این روغن موتور رو برای موتور پرایدی خودروهای ساینا و کوئیک و تیبا تهیه کردن و ابراز شعف و خشنودی فراوانی کردند که ماشینشون از این ور به اونور شده در حالی که روغن کهنه رو با روغن تازه معمولی نیمه سینتتیک ایرانی با فیلتر روغن و هوا عوض کنن باز هم همون تاثیر بهبود رو میبینن! چون موتور 8 سوپاپه 70 – 80 اسب بخار پرایدی در حدی نیست که تفاوت یه روغن موتور بروز از نوع SN و تمام سیننتتیک اونم با گرانروی 5 40 درش زیاد قابل فهم باشه! اما برخلاف فهم عوام، تاثیرش در نرمی و استارت سرد و در بلند مدت بدلیل کیفیت تمام مصنوعی یا سینتتیک بودنش رو با عدم رسوب نشون میده حتی توی این نوع موتور ضعیف چون روغن های معدنی یا نیمه سینتتیک بیس اولشون روغن معدنی یا همون کانورشال هست که برای موتورهای یک قرن اخیر کارایی داشتن نه الان!!! شما میتونید با خرید روغن با کیفیت و برند نام دار و تمام سینتتیک با کیفیت SN و SP حتی برای موتور پرایدی در عمر بالا و رسوب کم و افزایش طول عمر روغن موتور برای تعویض های پی در پی راحت باشید. یک روغن معدنی و نیمه سینتتیک که بیس بیشترش از روغن معدنی پر شده تنها 5000 کیلومتر جواب میدن بیشتر از این رسوب بیش از حد داره (مخصوصا روغن های داخلی) اما روغن های تمام سینتتیک مطمئن خارجی طبق تحقیقات و ادعا و آزمایشات مصرف کنندگان و کمپانی های مطرح تا 10000 کیلومتر خاصیت روان کنندگی و حفظ ادیتیو رو داره و با تغییر دمای بسیار بالا و پایین بشدت سازگار هست. اگه با مبالغ بالای روغن موتورهای سینتتیک و برندهای نام آشنای خارجی مشکلی ندارید بی درنگ همیشه انتخاب اولتون برای ماشینتون باشه و نگران دفترچه خودروهای ایرانی که اکثرا برای خانواده پژو کیفیت 10W40 با کیفیت SL نیمه سینتتیک و سایپا با کیفیت SJ نیمه سینتتیک توصیه میکنه نباشید. بدلیل جهان سومی بودن و توان مالی کم اکثریت جامعه همچین کیفیتی رو بعنوان پایه توصیه کردن شما برای تیبا هم میتونید 5W40 استفاده کنید چون تو استارت سرد تفاوت ایجاد میکنه و موقع گرم شدن خاصیتش عین روغن 10-40 هست! تمام سینتتیک بودنش هم خیلی بهتر هست و میتونید در بازه 10 هزار کیلومتر ازش کاربکشید بدون رسوب و کف و کاهش کارایی. *اما دنبال تست روغن موتورهای ماشین های بروز مثل گریدهای 5w30 – 0w20 و اینا نباشید! بنده این روغن موتور رو برای موتور TU5 سری جدید برای خوروی صفر کیلومتر تهیه کردم که تاثیر اون رو نه بصورت اغراق آمیز بلکه بشکل محسوسی حس کردم، چه از لحاظ استارت سرد و چه از لحاظ نرمی و شتاب و چالاکی و صد البته صدای موتور خودرو نسبت به نمونه 10w40 نیمه سینتتیک با کیفیت SL قبلی که نمایندگی دو بار داخل خودرو صفر ریخت. توصیه اکید میکنم اصلا سراغ روغن موتورهای 5 40 از نوع تمام سینتتیک اگر و اگر خودروی با کارکرد 70 هزار کیلومتر به بالا دارید (حالا تا حدودی اینور اونور) نرید مگر از نحوه کارکرد و سلامت موتور و رعایت دقیق سرویس های دوره ای خودروتون مطمئن باشید وگرنه بلایی که سر خودرو قبلی من چند سال پیش با کارکرد 100 هزارتا اومد سرتون میاد که بعد از حدود 1000 کیلومتر چراغ چک روشن و موتور صدای ناهنجار و سایش عجیبی میداد که با مراجعه به هنگام به تعمیرگاه متوجه شدیم بدلیل کارکرد و عدم سرویس های دوره ای سر وقت و رسوبات درون موتور همچنین پاک کنندگی و حل کنندگی بالای اکثر روغن های SN تمام سینتتیک موجب شد کل روسوبات موتور وارد اویل پمپ ماشین بشه و کارکرد صحیح گردش روغن در موتور رو با اختلال مواجه کنه که با باز کردن و تعویض اویل پمپ و تمیز کاری مشکل حل شد اما تجربه شد برای موتورهای با کارکرد بالا و عدم اطمینان از کارکرد صحیح موتور سراغ این روغن ها نرم و به همون روغن قبلی یا همون گرانروی و کیفیت بسنده کنم! (شاید سر شما هم اومد و فکر کنید روغن غیر اورجینال بهتون انداختن اما اینطور نیست و موتورتون راننده غیر اورجینال داشته که سرویس رو سر وقت انجام نمیده و یهویی میخواد به ماشین حال بده!) در کل خرید این روغن با کیفیت و آلمانی رو توصیه میکنم صد البته بخاطر ادیتیوهای خاص و نحوه ساخت و تولیدش با بروزترین تکنولوژی قابل مقایسه با همین گرید و API روغن موتور های داخلی نیست! که مسلما خیلی ها تعصبی سر فرآورده ها نفتی ایران نظرات خوبی دارن اما به اینجا فکر نمیکنن که تکنولوژی ساخت و تولید روغن های موتور با دستگاههای بروز خارجی و دانش اونها قابل قیاس با تولیدات با تجهیزات فرسوده داخلی نیست! (مثل همون تفاوت شگرفت کیفیت و کارایی لاستیک های ایرانی با خارجی!)